Prinses Madeleine van Zweden en Chris O’Neill zijn verloofd

Bron: Ewa-Marie Rudquist; kungehuset.se; montage:  Gekroonde Hoofden

H.K.H. Prinses Madeleine van Zweden, Hertogin van Hälsingland en Gästrikland, en Christopher O’Neill zijn verloofd. Het huwelijk zal plaatsvinden in de zomer van 2013.

Kort interview met de Prinses en haar verloofde.

– Gefeliciteerd met jullie verloving, hoe voelt het?
-> M: We zijn erg opgewonden en blij. Het is een speciale dag voor ons.

– Wanneer heeft Christopher het aanzoek gedaan?
-> M: Het was begin oktober. Het was heel romantisch en mooi. We houden de rest voor onszelf.

– Christopher, was u zenuwachtig?
-> C: Ik dacht er al een tijdje over na en ik wilde wachten op het juiste moment. Maar ik wist al die tijd al dat Madeleine de vrouw is met wie ik wil trouwen.

– Wanneer hebben jullie voor het eerst ontmoet?
-> M: We kennen elkaar via wederzijdse vrienden. Voor mij begon het met een hechte vriendschap. We delen hetzelfde gevoel voor humor en hebben veel plezier samen. Chris opende mijn hart, hij is mijn soulmate.

– Christopher, wanneer realiseerde je je dat je Prinses Madeleine het hof wou maken?
-> C: Ik voelde me onmiddellijk iets speciaals voor Madeleine.

– Wat was je eerste indruk van Christopher?
-> M: Ik waardeer Chris om zijn warmte en humor. Hij heeft een heel groot hart en hij slaagt er altijd in om iedereen om hem heen een goed gevoel te geven. Hij is een ongelooflijk zorgzame en gul persoon.

– Christopher, heb je het trouwen met Prinses Madeleine besproken met de Koning?
-> C: Het klopt dat ik met de Koning heb gesproken en toestemming heb gevraagd om met Prinses Madeleine te trouwen.

– Wat was de reactie van de Koning?
-> C: De Koning en de Koningin waren enthousiast, en een beetje bezorgd, denk ik.

– Christopher, spreekt u een Zweeds?
-> C: Ik kan sommige zinnen zeggen in het Zweeds en ik volg momenteel les in de Zweedse taal, zodat ik het in de toekomst vloeiend kan spreken.

– Kan de prinses ons iets vertellen over familie Christopher’s?
-> M: Ik waardeer Chris zijn familie heel veel. Ze zijn altijd erg aardig voor me en verwelkomde me met open armen. Chris heeft een geweldige familie!

– Kun je iets zeggen over de familie van de Prinses? Hoe was je eerste ontmoeting?
-> C: Ik heb de Zweedse koninklijke familie redelijk goed leren kennen. Ik ben zeer goed ontvangen en voelde me vanaf het eerste moment harte welkom. Ze zijn allemaal vriendelijk en we hebben het samen zeer leuk.

– Hoe ziet de toekomst eruit?
-> M: Natuurlijk zijn we kijken uit naar trouwen en uiteindelijk vormen onze eigen familie.

– Waar gaan jullie wonen?
-> M: Op dit moment, we zullen blijven in New York te verblijven, omwille van de beide van ons werk. Maar we hoeven niet uit te sluiten dat we verhuizen naar Zweden in de toekomst.

– Christopher, wat weet je over Zweden?
-> C: Zweden is een groot land. Het is hier zo mooi en de mensen zijn vriendelijk. Ik heb vooral Stockholm en Öland bezocht. Ik hoop dat ik nu de kans krijg om Zweden vaker te bezoeken.

Een laatste vraag: wanneer zal de bruiloft plaatsvinden?
-> M: We komen terug met details over de bruiloft. Maar het zal plaatsvinden in Zweden in de zomer van 2013.

Reacties van de Koninklijke familie:


HH.MM. Koning Carl Gustav en Koningin Silvia:
“We zijn beiden erg enthousiast en blij vandaag. We zijn hebben Christoper O’Neill leren kennen als een man met een zeer vriendelijk en warm hart en we wensen hen beiden veel succes in de toekomst.”


HH.KK.HH. Kroonprinses Victoria en Prins Daniel, Hertogin en Hertog van Västergötland:
“We verheugen ons enorm met het fijne nieuws en wensen Prinses Madeleine en Chris het allerbeste!”


Z.K.H. Prins Carl Philip, Hertog van Värmland:
“Ik ben erg blij voor mijn zus en Chris en ik verwelkom Chris in de familie.”


Reactie van de moeder van Chris O’Neill, Eva Maria O’Neill:
“Als moeder van Christopher O’Neill, ben ik ben blij met het gelukkige nieuws. Ik kijk ernaar uit Prinses Madeleine, wie ik erg gesteld ben, te mogen verwelkomen in onze familie. Ik wens beiden al het mogelijke geluk.”

Een videoboodschap van Prinses Madeleine en Christopher O’Neill:


© Kungehuset.se

HQ foto genomen in New York op 22 oktober 2012:

imagebam.com

Bron: Patrick Demarchelier, kungehuset.se

HQ foto’s genomen in het Koninklijk Paleis in Stockholm op 24 oktober 2012:

imagebam.com imagebam.com

Bron: Ewa-Marie Rudquist, kungehuset.se

Dit bericht werd geplaatst in Zweden en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Prinses Madeleine van Zweden en Chris O’Neill zijn verloofd

  1. Sofia zegt:

    Leuk nieuws. Prinses Madeleine ziet er erg gelukkig uit. Zowel op de foto’s als tijdens het filmpje. Ik hoop dat dit keer alles goed gaat.

Geef een reactie

